Month Review #15 [Marec 2018] + Humbook news

Ani neviem ako, ale ubehol ďalší mesiac a my tu máme apríl - a mne ostáva cca mesiac do akademického týždňa a maturít - ústnej časti. V marci som mala za sebou písomnú časť, ktorej som sa trošku bála - predsa len, som si dala, že maturujem aj z matematiky...ale myslím, že to nakoniec dopadlo v pohode. Ale aj tak som čítala menej než za január a február - a tipujem, že takýmto štýlom to bude pokračovať až do začiatku júna.
Knihy, ktoré som prečítala:
  1. Veľké maličkosti [SJ] - 480 strán | 5*
  2. Na lovu [CZ] - 326 strán | 4,5*
  3. Tisíc kouskú tebe - 277 strán | 3,5*
  4. Illuminae [AJ] - 599 strán | 5* 
  5. Príbehy na dobrú noc pre rebelky [SJ] - 224 strán | 5* 
  6. Gemina [AJ] - 659 strán | 5* 
  7. Obsidio [AJ] - 615 strán | 4* 
Dokopy strán: 3 180 strán
Priemerne na jednu knihu: 454,29 strany
Priemerné hodnotenie: 4,57* 






Jodi Picoult ~ Veľké maličkosti 
Recenzia 
Túto knihu som čítala veľmi dlho, prakticky od polovice februára a dočítala som ju až v marci. Totižto, táto kniha nerozoberá žiadne maličkosti - zaoberá sa tematikou rasového súdneho procesu v Amerike. A teda, rozhodne to nebola taká kniha, ktorú prelúskate za jeden večer. To vôbec. Ale rozhodne stojí za prečítanie a zamyslenie sa.
 

Meagan Spooner ~ Na lovu
Retellingy sú jeden z mojich obľúbených žánrov čiže bolo jasné, že toto si nemôžem nechať ujsť. A nakoniec to bolo oveľa lepšie než som čakala - úžasný príbeh - úžasné spracovanie príbehu, ktorý poznáme asi všetci už od mala, a pre mňa veľmi uspokojivý koniec...Celkovo, na to že sa jedná o jednu z prvých kníh autorky som bola veľmi milo prekvapená.




Claudia Gray ~ Tisíc kouskú tebe
Recenzia
Cestovanie v čase je tiež v modernej literatúre veľmi populárne a tak bolo jasné, že si knihy nemôžem nechať ujsť  - aj keď nejde o priame cestovanie čase ale skôr o cestovanie medzi dimenziami, ktoré sú rôzne vyspelé...No proste, znelo to super a tak som knihe dala šancu. A ostala som vo výsledku veľmi milo prekvapená a rozhodne siahnem aj po pokračovaniach :).
 
 

Amie Kaufman, Jay Kristoff ~ Illuminae Files
Pár dní predtým než mi malo prísť Obsidio som sa rozhodla, že si dám znova rereading tejto série - aby som sa ešte viac natešila na záverečný diel...A nakoniec som to aj stihla, prečítala som všetky tri prakticky hneď za sebou zhltla...a ostala som sklamaná. Z posledného diela. Totižto, prvé dve sú pecka, akcia za akciou,majú rýchly spád, prakticky sa stále niečo deje. A hoci Obsidio má trošku pomalší vývin, skoro by mi to nevadilo, nebyť toho konca. Keby to ten koniec zachráni a je mega super epická ako sa to napätie a všetko budovalo v celej sérii...Tak budem spokojná. Ale toto...no, neviem, celkovo som čakala niečo viac.
 
 
Príbehy na dobrú noc pre rebelky
 
Táto kniha zachytáva príbehy o skutočných silných inšpiratívnych ženách a dievčatách, ktoré sa postavili proti systému a predsudkom a niečo dokázali vo svojom živote...A takýchto kníh by tu rozhodne malo byť viac. Každý si v nej dokáže nájsť nejakú inšpiratívnu ženu, či už sa jedná o vedkyňu, športovkyňu, aktivistku, političku, umelkyňu...Proste z každého kúska sveta sa tam nachádza príbeh o nejakej inšpiratívnej žene, a každý si ma získal - a o to viac som rada, že som sa dozvedela o ďalších ženách, ktoré niečo dokázali a preukázali tú správnu silu žien...?
A nesmiem zabudnúť na tie úžasné maľby, ktoré sprevádzajú každý jeden príbeh -a dokonca dve kresby nakreslila aj veľmi talentovaná Slovenka - Martina Pauková, a ak aj to nie je dôvod prečo po knihe siahnuť, tak už naozaj neviem :)
 
 
 
A aby to nebolo všetko a ak nás pravidelne sledujete na fb,  insta alebo aj tu na blogu čítate články, už ste to mohli zaregistrovať - stala som sa ambasádorkou tohtoročného Humbookfestu! Do konkurzu som sa prihlasovala s takou malou dušičkou a veľmi som dúfala že ma vyberú - a keď nakoniec prišiel mail skoro som odpadla!
A potom sa sypali samé novinky - udalosť na FB - LINK - a už len samotný fakt, že sa bude Humbook konať v oveľa väčších priestoroch ako minulý rok...Máme sa na čo tešiť! :D
A takisto aj ďalšie novinky už stihli medzičasom byť - poznáme prvého hosťa - a je to autorka Sara Raasch! Ktorá je veľmi milá, veľmi sa už teší do Prahy a na všetkých návštevníkov Humbooku...A ak túto autorku nepoznáte, stále máte dosť času siahnuť po jej knihách - mne osobne sa Sníh nebo popel /Snow like ashes veľmi páčilo a určite skúsim dočítať celú sériu ešte predtým, ako sa pôjde na Humbook ♥.
No a to by bolo na tento mesiac novinek asi aj dosť :D A teda, postupne všetko oznamujem na FB stránke alebo na Insta stories, čiže ak nás ešte nesledujete na týchto dvoch médiach, určite to napravte. :)
 
 
 
Ako som spomínala, bol to trošku slabší mesiac ako predošlé dva, ale ak sa obzriem aj na pominulé roky, stále to bol jeden z tých lepších. A prakticky som mala šťastie na samé dobé knihy, ktoré ma bavili čítať a zo žiadnej som nebola až nejako extrémne veľa sklamaná.
A vy? Aké ste prečítali knihy vy za marec? Ktorá bola tá najlepšia, po ktorej ste siahli? :)

4 Komentáre

  1. Som veľmi zvedavá na pokračovanie Illuminae a tiež by som si chcela prečítať Na lovu, tak snáď sa ku knihám dostanem :-) Inak som rada, že si tiež ambasádorka, keďže tam poznám veľmi málo ľudí :D (Tiež som sa prihlasovala s malou dušičkou a ani som tomu veľmi neverila :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako, Gemina - tá je skvelá. Ale z Obsidia som akosi ostala nakoniec veľmi sklamaná :/
      Na lovu si musíš prečítať - to je skvelé a rozhodne jeden z tých lepších retellingov :)
      A ja sa teším hlavne, že sa stretneme po dlhej dobe keď nám to akosi v tej Trnave nevychádza :D

      Odstrániť
  2. Ja by som sa k Illuminae mala už konečne dopracovať. Stále kúpu odkladám a už ma to pomaly začína hnevať XD Príbehy na dobrú noc sa stali mojou srdcovkou, neskutočne krásna a inšpiratívna kniha, škoda, že na knižnom trhu sa nenachádza viac takých kníh.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Illuminae MUSÍŠ čítať :D Bez rečí, najbližšie v knihkupectve si ju musíš kúpiť :)
      Hej je to škoda, ale tak jednou pozitívnou správou je, že existuje aj druhá kniha o ďalších významných ženách :)

      Odstrániť