Thirteen Reasons Why | Tv Show review

Herecké obsadenie:

Clay Jensen - Dylan Minette
Hannah Baker - Katherine Langford
Tony Padilla - Christian Navarro
Justin Foley - Brandon Flynn
Zach Dempsey - Ross Butler
Stručný dej: 13 dôvodov prečo sleduje teenegera Claya Jensena, ako sa jeden deň vráti domov a nájde krabicu s jeho menom ležiacu na verande. Vnútri nájde kazety nahraté jeho spolužiačkou Hannah Baker - jeho spolužiačkou a crush, ktorá spáchala samovraždu dva týždne dozadu. Na kazete, Hannah odkrýva emocionálny audio denník, kde podrobne opisuje 13 dôvovod prečo sa rozhodla ukončiť svoj život.
Trailer: Youtube 1

Ako som spomínala v recenzii na knihu, rozhodla som sa aj napísať "recenziu" na seriál, s tým, že to trochu porovnám aj so samotnou knihou. Samozrejme, či už seriál alebo kniha, každé malo svoje plusy a mínusy. A niečo sa mi samozrejme páčilo viac v seriály, a niečo zasa v knihe.  Ale tak, poďme to teda do podrobnejšia rozobrať. :)

Základná dejová línia ostala tá istá. Aj seriálová Hannah spáchala samovraždu a takisto nahrala 13 kaziet, že prečo tak urobila. Postavy sú viacmenej rovnaké - aspoň čo sa týka mien. V seriály, ale narozdiel od knihy, majú každá viac priestoru a dozvedáme sa aj niečo viac o nich - a je ich samotný príbeh a pozadie rozvitejšie a komplexnejšie. A to je jednou z najväčších výhod seriálu.

Ďalším veľkým plusom seriálu boli rodičia Hannah - to, že v seriály vidíme aj to, ako zničení sú aj oni po smrti svojej dcéry, ako to vnímajú, prežívajú. Bolo smutné sledovať, ako sú na tom, a zároveň to dalo seriálu celú úplne inú perspektívu, môcť vidieť, ako Hannina samovražda vplývala aj na ľudí jej najbližších.

Herecké obsadenie. Mám hovoriť aj o tom, ako dobre boli herci vybratý? Žiadne otrepané tváričky, ktoré vidíme na každom rohu. Niektorí hrali lepšie, niektorí horšie. Ale to k tomu patrí. Katherine Langford, ktorá hrala Hannah Baker ale bola svetová. Všetko, každý jeden pocit som jej žrala a všetko som to spolu s Hannah prežívala. Pochybujem, že by dokázali vybrať inú herečku, ktorá by sa na rolu Hannah hodila lepšie ako už spomínaná Katherine.
Jediný herci, ktorý Vám mohli byť trochu známejší boli Ross Butler (ktorý hral aj v seriály Riverdale) a potom Miles Heizer (ktorý hral vo filme Nerve - kamaráta Emmy Roberts Tommyho).

Veľkým plusom bol aj samotný soundtrack, ktorý nebol silený a presne sa hodil do každej scény, ktorú dobre podfarbil. Takisto sa skláňam pred všetkými ľuďmi čo na seriály spracovali a veľmi kvalitne vymysleli či už grafiku každej epizódy, alebo samotné prestrihávanie scén. A scenáristi, nemôžem zabudnúť na scenáristov. Samozrejme, na tvorbe seriálu sa podielal aj samotný autor spolu s Brianom, a je vidieť, že všetko bolo dobre premyslené - a aby to vyznelo čo najreálnejšie.

Jediná vec, ktorá sa mi nepáčila bolo to, že niektoré dôvody pomenili - ako keby im pridali na vážnosti. Aby to lepšie vyzeralo. Aby to mala Hannah horšie. Ktovie prečo. A to mi vadilo z toho dôvodu, že tým tvorcovia ako keby trochu znevážili dôvody, ktoré boli uvedené v knihe - ako keby tie nestačili, ako keby tie nemali dosť veľkú sledovanosť podľa nich. Nevadí. To je taká maličkosť.

Celkovo, seriál hodnotím veľmi pozitívne, ale najskôr odporúčam prečítať knihu a až potom sa pustiť do neho. A ak ste už videli seriál, napíšte mi do komentára Váš názor, čo sa Vám na seriály páčilo a čo naopak nie. Som zvedavá aj na Vaše názory.