Richelle Mead ~ Diamantový dvor

Názov: Diamantový dvor
Autor:  Richelle Mead
Séria: Diamantový dvor #1
Žáner: YA, fantasy
Počet strán: 384
Hodnotenie na GR:  3,44* / 11 994 hlasov
Názory iných čitateľov: LM | Moon | Naty


Anotácia: 
Podľahnite čaru prepychových palácov a nekonečného bohatstva v príbehu mladej šľachtičnej Adelaide, ktorá sa musí vydávať za slúžku, aby unikla vopred dohodnutému manželstvu. Ak to však chce dokázať, musí vstúpiť na Diamantový dvor, čo však nie je len obyčajná škola, kde sa mladé chudobné dievčatá učia spôsobom vysokopostavených dám, ktorým sú súdení bohatí a mocní manželia. Adelaide vo svojej príprave, samozrejme, exceluje, a dokonca sa jej podarí pred všetkými utajiť svoj skutočný pôvod. Pred všetkými, až na Cedrica, syna zámožného majiteľa Diamantového dvora. Aj Cedric však skrýva mnohé tajomstvá. No potom Adelaide padne do oka mocnému guvernérovi a hrozí, že Cedricove a Adelaidine tajomstvá vyplávajú vo svetle ich vzájomnej príťažlivosti na povrch. Ak podľahnú láske, hrozí im škandál obrovských rozmerov, poškvrnenie povesti Diamantového dvora a zaľúbencov čaká život vydedencov kdesi na kraji obývaného sveta...

Richelle Mead je známa autorka, ktorá toho už napísala veľa. Na Slovensku jej okrem tejto sérii už vyšla celá Upírska akadémia, pričom v Česku vydávajú aj Bloodlines (Pokrevní Pouta), Sukubu, Věk X, ktorý sa chystám čítať niekedy tento rok, ale takisto im aj u našich susedov vyšla stand-alone kniha Neslyšno, ktorá nemala zrovna najlepšie ohlasy.  A bohužiaľ, negatívne ohlasy sa sypali aj na ďalšiu knihu z pera tejto autorky - Diamantový dvor.

Naučila som sa, dávať šancu skoro každej knihe, aj keď sú z prvých recenzii počuť negatívne názory. Nevadí mi to. Dám tej knihe šancu. A hlavne ak sa jedná o knihu od Richelle Mead, s ktorou som mala zatiaľ iba dobré skúsenosti, až ba skvelé skúsenosti. Jej knihy sa čítali s ľahkosťou, dej ubiehal, boli to knihy plné vtipných hlášok....A potom prišiel Diamantový dvor a s ním aj ľadová sprcha.
Neviem čo sa stalo, ale tu nič nefungovalo. Nápad, ktorý znel tak trochu priemerne a nebol mi doslova po chuti, ale povedala som si, že to je od Richelle, že to bude určite pecka. A áno, uvedomovala som si, že to bude asi viac romantika ako niečo iné, ale aj tak som dúfala, že sa nesklamem a bude to skvelé. Alebo aspoň priemerné. Nebolo.
Najväčší problém nastal s tým, že som mala problém sa donútiť do čítania. Vyslovene som to na silu čítať musela. Nebavilo ma to, nevedela som sa začítať. Ale, potom keď som prečítala pár strán, už to bolo lepšie, a nejako som to dokázala čítať. Lenže, išla kapitola za kapitolou a ono sa stále nič nedialo. Resp. aj keď sa dialo, bolo to tak napísané, že ma to vôbec nestrhlo a vôbec mi to neprišlo ako nejaká veľká akcia a podobne.
Štýl písania Richelle Mead je dobrý. A číta sa fajn. Lenže, niekedy to bohužiaľ nestačí na to, aby tá kniha dokázala byť aj dosť zaujímavá a nájsť si svojich nadšených čitateľov.
Obávam sa, že som už z takýchto kníh vyrástla. Keby to čítam ako 13ročná, alebo možno aj 15ročná, určite tú knihu zbožňujem (tak ako v tú dobu Selekciu), ale bohužiaľ, čas ubehol a mne vážne prišlo, že táto kniha nič nerieši. Vôbec ma autorka nedokázala strhnúť jej príbehom, prišlo mi, že dokola rieši nepodstatné veci a s ničím novým nepricádza. A chýbal mi tu aj nejaký moment prekvapenia alebo proste čokoľvek čo som nečakala že sa stane.


Čo sa týka samotných postáv. Adelaine bola šľachtičná, ktorú nebavil život šľachtičnej a to, že sa má vydať za chlapa, ktorého nepozná aby zachránila rodinný podnik prišla ako najväčšia tragédia sa zapojí do programu, ktorý zo slúžiek a celkovo týchto nižšie postavených dievčat vychová šľachtičné,
a ktoré sa potom v novom svete vydajú za muža, ktorý za ne ponúkne najviac peňazí. Z blata do kaluže? No, moc si tým nepoohla ale nevadí. Predstierala, že je služobná, dostala sa do tohto programu, a mala problém zapadnúť, lebo bola až príliš dobrá v tom ako byť šľachtičná. A namiesto toho, aby sa autorka zamerala skôr na veci, ktoré jej nešli - napr. sama seba učesať  sa viac rozoberali šaty a súťaživosť medzi dievčaťami.
Samozrejme, čo by to bolo za knihu, keby sa hlavná hrdinka nezamiluje do chalana, s ktorým absolútne byť nemôže? A tak, všetci vieme ako to nakoniec skončilo...

Aby som to zhrnula, Diamantový dvor je romantická knižka, ktorou autorka veľa svojich čitateľov nepríjemne prekvapila. Hoci sa Diamantový dvor číta dobre - keď sa už konečne začítate, stále čakáte na nejakú akciu, kedy sa ten dej poriadne rozbehne a čakáte, čakáte a čakáte, až sa nedočkáte.
Rozhodne si ale myslím, že takisto ako aj Selekcia našla svojich fanúšikov, nájde ich aj Diamantový dvor práve medzi mladšími ročníkmi.


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete kúpiť TU. 

3 Komentáre

  1. Mne sa to celkom páčilo, ale nie až tak, aby som sa pustila do pokračovania. Pre mňa sa to touto časťou skončilo. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Věk X mám doma, a rozhodne neplánujem nad Richelle lámať palicu. Len toto ma sklamalo. :D

      Odstrániť