Colleen Hoover ~ It Ends With Us

Názov:  It Ends With Us
Autorka: Colleen Hoover
Séria: Stand-Alone
Žáner: NA, Contemporary
Vydavateľstvo: Atria Books
Počet strán: 384
Hodnotenie na GR: 4,73* / 1 992 hlasov


Anotácia: Lily to nemala vždy jednoduché, ale to ju nikdy nezastavialo, aby ťažko pracovala pre to, čo chce. Prešla dlhú cestu z malého mestečka v Maine, kde vyrástla- spromovala na vysokej škole, presťahovala sa do Bostona a začala podnikať. Takže keď zacíti iskru s úžasným chirurgom Rylom Kincaidom, všetko v jej živote sa zdá byť veľmi dobré na to aby to bola skutočnosť. 
Ryle je assertívny, tvrdohlavý a možno trochu arogantný. Taktiež je citlivý a má totálnu slabosť pre Lily. A to ako vyzerá v lekárskom oblčení tiež neškodí. Lily ho nedokáže dostať z hlavy. Ale Rylova averzia ku vzťahom je znepokojivá. Dokonca aj keď sa Lily nájde ako výnimka v jeho averzii, nemôže si pomôcť ale je zvedavá, čo ho donútilo byť takýmto. 
Otázky o jej novom vzťahu ju premôžu, takisto aj myšlienky na Atlasa Corrigana - jej prvú lásku a spojítko s minulosťou, ktorú nechala za sebou. Bol jej ochranca, jej spriaznená duša. Keď sa Atlas zrazu objaví, všetko čo si Lily vybudovala s Rylom je ohrozené. 

"No one si exclusively bad, nor is anyone exclusively good. 
Some are just forced to work harder at suppressing the bad." 

Áno, uvedomujem si ako to znie. Neskutočné klišé. Milión príbehov na túto tému, ktoré sú snáď všade. Jedno dievča, dvaja chlapci, jeden z jej minulosti a jeden s ktorým je teraz. Áno, ale aj tak som po tejto knihe siahla. Lebo je to Colleen. (A lebo som na tú anotáciu zabudla v momente ako som ju prečítala). A vážne, to bolo najlepšie čo som mohla spraviť - ísť do tohto príbehu netušiac čo ma čaká. 

"All humans make mistakes. What determines a person's character are't the mistakes we make. It's how we take those mistakes and turn them into lessons rather than excuses." 

Zdroj
Colleen je jedna z mojich najobľúbenejších autoriek. Prečítala by som si od nej asi aj nákupný lístok. Ona ako autorka dokáže všetko napísať neskutočne pútavo. Už od Maybe Someday som ju zbožňovala. A tá kniha bola dlho (3 roky) u mňa najobľúbenejšou knihou od nej. Absolútne som ju zbožňovala. Vtedy som si uvedomila, že Colleen dokáže napísať príbeh, ktorý mi zlomí srdce. Ale netušila som, že ma táto kniha dostane ešte viac. 
Dej knihy nebudem spomínať. Nepotrebujete ho vedieť. Možno nemáte s Colleen najlepšie skúsenosti, možno Vám ako autorka nesedí, ale tieto dve knihy čo vydala tento rok (teda Too Late čo pridala na wattpad a táto) to je úplne iná Colleen. 
Ak sledujete Colleen aj na facebooku, možno ste zaregistrovali, že o tejto knihe aj ona dosť píše. A že raz napísala príspevok, kde vysvetľovala, že sa nevie od tejto knihy dostať k ďalšiemu príbehu. Neverila som aj tak tomu, že toto bude tak silný príbeh. Je. Vážne.  Prečítajte si to. Neoľutujete. 

"You're only human. And as humans, we can't expect to shoulder all of our pain. Sometimes we have to share it with the people who love us so we don't come crashing down from the weight of it all." 

Zdroj
Koľkokrát sa stalo, že som na GR čítala príspevky od iných užívateľov, ako si sťažujú, že hrdinka tej danej knihy nemám rozum. Nerozmýšľa. O to som bola viac prekvapená, keď som sa pustila do tejto knihy a Lily - ktorá zo začiatku vyzerala trochu naivne, mala vlastne viac rozumu ako by som možno aj ja mala v tej situácii. Celý ten jej príbeh som prežívala s ňou. Ako stretla Ryle-a. Ako sa postupne spoznávali. Všetky jej spomienky na Atlasa. Neskutočne ma to chytilo za srdce a samotná Lily mi k nemu neskutočne prirástla. Absolútne sa mi postupne čoraz viac pozdávala. A v trištvrte knihy, keď som si zamilovala všetky postavy, som sa iba modlila, aby to skončilo tak ako malo. Aby to Colleen nepokazila. Lebo to by mi zlomilo srdce viac ako koniec samotný. 

"Sometimes, the things that matter to you most
 are also the things that hurt you the most." 

Colleen v tejto knihe nespracováva ľahkú tému. Ale to ani v žiadnej predtým. Ale táto téma, hoci sa ma nijako (našťastie) osobne netýka, bola podaná asi najlepšie. Neskutočne ma prekvapilo, že to vlastne bolo o tom, o čom to bolo. A toľko pocitov čo vo mne táto kniha vyvolala - od radosti, šťastia, smútku, zlomenia srdca...Och, nebolo to ľahké a ešte dlho po dočítaní som iba ležala a rozmýšľala nad tým. Ako by som sa zachovala ja v takej situácii? Správala by som sa ako Lily? Alebo nie? 



Btw. Väčšinou bývajú Author's note na začiatku knihy, ale tu Colleen spravila výnimku a dala ju na koniec. A dobre spravila. A vy, keď budete čítať túto knihu, prečítajte si aj čo k tomu Colleen sama napísala. Pochopíte, prečo tá kniha má pre ňu ako autorku veľký význam. 

1 Komentáre