Sarah J Maas ~ A Court Of Mist and Fury

Recenzia na prvú časť - TU
Môže obsahovať spoilery na prvú časť!

Názov: A Court Of  Mist and Fury
Autorka: Sarah J Maas
Séria: A Court Of Thorns and Roses #2
Žáner: Fantasy
Vydavateľstvo: Bloomsbury (Slovart , marec 2017)  
Počet strán: 640
Hodnotenie na GR: 4,77* / 40 102hlasov
Názory iných čitateľov: Dany | Martina | Foxi



Anotácia: Feyre survived Amarantha's clutches to return to the Spring Court—but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can't forget the terrible deeds she performed to save Tamlin's people.
Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms—and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future—and the future of a world cleaved in two.



"Na ľudí, ktorý sa pozrú na hviezdy a niečo si želajú, Rhys." 
Rhys štrngol svojím pohárom o môj. 
"Na hviezdy, ktoré počúvajú - a na sny, ktoré sú vypočuté."

Sarah J Maas je zbytočné predstavovať. Je to úžasná autorka, ktorej knihy získavajú čoraz väčšiu obľubu. Svet Fae si ma neskutočne získal už v prvej knihe, takže bolo jasné, že si nemôžem nechať ujsť ani jej pokračovanie.

"Myslí si, že jeho si budú pamätať ako záporáka tohto príbehu. Ale zabudla som mu povedať, že záporák je väčšinou ten, kto zamkne slúžku a odhodí kľúč. On bol ten, kto ma pustil von." 

Do tejto knihy som išla trošku skeptická. Vzhľadom na to, že mi ACOTAR prišlo celkom ukončené, nevedela som, čo tu chce ešte autorka riešiť. Akú zápletku vymyslí. Ale vysvitlo, že som sa bála celkom zbytočne. Sarah má totiž neobmedzenú fantáziu a prišla s takou zápletkou, až som iba pozerala, že kde sa to nabralo.
Spád udalostí bol logický, mal svoje dôvody a všetko to išlo pekne za sebou  - ako to malo ísť. Feyre sa spamätávala z udalostí v ACOTAR-e, Tamlin sa ju snažil všemocne chrániť aby sa jej nedajbože niečo nestalo, Lucien videl ako sa trápi a aj keď niekedy niečo povedal Tamlinovi, nakoniec aj tak radšej spravil tak ako Tamlin chcel.
Aby som to nejak zhrnula, od ACOMAF-u som čakala rozhodne niečo iné ako som nakoniec dostala. Čakala som, že vhupne hneď do nejakej ďalšej, úplne nezmyselnej akcie a z toho vznikne nejaký úplne banálny problém...Ale, našťastie, som dostala niečo úplne iné. V ACOMAF-e sme sa spoznali s novými postavami a sledovali sme ako tie, už nám známe postavy, sa postupne vyvíjali, ako sa prejavoval ich charakter a aj nové charakterové črty, ktoré sme si v jednotke nevšimli, lebo tam neboli tak výrazné.
Tentokrát sa dej z drvivej väčšiny odohráva na Night Court. Na čo som sa zo začiatku ani tak veľmi netešila, ale postupne ako sme z neho videli viac - a ako sme spoznávali ľudí z Rhysovho Inner circle, zamilovala som si to tam neskutočne. Nemyslela som si, že by Sarah dokázala vytvoriť tak čarovné miesto ako bolo Night Court.


"Mám dobré aj zlé dni - dokonca ešte aj teraz. 
Ale nenechaj zlé dni aby vyhrali." 

Čo sa týka postáv...Feyre bol skvelá. Bola zlomená z toho čo sa stalo Under the Mountain, ale snažila sa nejako pozviechať. Uvedomovala si, časom, keď bola viac v Night Court ako sa menila a že to, čo mala v Spring Court nebolo vlastne to čo ona potrebovala na život. Ako ju život na Spring Court obmedzoval. A takisto, Feyre keď bola premenená na Fae získala nejaké schopnosti. Bolo úžasné sledovať ako ich postupne prijala a ako sa ich učila zvládať a využívať.
Rhysand, toto je moja najobľúbenejšia knižná postava ever. Také zlatíčko ako bol Rhysand len tak v nejakej knihe nenájdete. V ACOTARe sa javil ako drsný chlapík, ale tu, keď ho Feyre spoznávala, postupne si začala uvedomovať aký je super, aký je obetavý pre ľudí, ktorých má rád a pre svoj Court (dvor). Bolo to niečo neuveriteľné ako sa v mojich očiach zmenilo vnímanie jeho.
Čo sa týka ostatných postáv, som rada, že sme spoznali aj ľudí  z Rhysovho inner circe - Mor, Cassiana, Azriela a Armen. Všetci boli skvelý kamaráti a bolo vidieť, že už majú za sebou prežitých aspoň pár storočí.
Takisto sa mi páčilo, že sa v príbehu mihli viackrát aj Feyrine sestry a dúfam, že v tretej knihe nás čaká ešte viac scén s nimi (hlavne Nesta-Cassian scény boli parádne).

"Nikto nebol môj pán. 
Ale ja môžem byť pánom všetkého, ak by som chcela. 
Ak by som sa odvážila." 

A Court Of Mist and Fury predbehla moje očakávania a ukázala mi, že Sarah rozhodne má stále dosť nápadov a priestoru kam môže svoj príbeh posunúť. Ukázala, že môže byť jej kniha hocijako dlhá, stále sa tam niečo deje a hluchých miest je minimum - všetko čo sa deje postupne posúva príbeh niekam dopredu a to je úžasné.  Rozhodne je toto jedna z najlepších sérii pre mňa vôbec.



2 Komentáre

  1. Super recenzia a musím súhlasiť s každým slovom - trochu som sa obávala, čo z toho nakoniec vznikne keďže ACOTAR ako príbeh... myslela som si, že ten koniec bol celkom dobre uzavretý. Všetci žili blažene a skvele v ríši svojich osobných démonov a nočných môr. A potom prišlo pokračovanie... a ja som sa zamilovala :)
    Lepšie ako prvý diel a som zvedavá, čo autora vykúzli v pokračovaní

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som si myslela, že ACOTAR bol celkom uzavretý a nejako som nečakala, že bude pokračovanie - potom som zistila, že bude a začala som sa fakt báť, že ako to dopadne...A bola som fakt prekvapená, keď to takto skvelo dopadlo - a oveľa viac som si to zamilovala ako ACOTAR :) preto dúfam, že presne v tomto štýle sa bude niesť aj tretie pokračovanie :)

      Odstrániť