Penelope Ward ~ Milovaný nevlastný brat

Názov: Milovaný nevlastný brat
Autorka: Penelope Ward
Séria: -
Žáner: New Adult
Počet strán: 288
Hodnotenie na GR: 4,13*/44 909 hlasov


Anotácia: 
Keď sa k nám v poslednom ročníku strednej nasťahoval môj nevlastný brat Elec, netušila som, že je až taký arogantný kretén. Štvalo ma, že si na mne vylieva zlosť pre otca. Štvalo ma, že si k nám vodí dievčatá. Ale najviac ma štvalo, že v jeho prítomnosti sa mi zakaždým rozbúšilo srdce.
Spočiatku som to pripisovala jeho tetovaniam a príťažlivým črtám, ale v jednu noc nastal v našom vzťahu zlom. Potom sa Elec vrátil do Kalifornie a celé roky som ho nevidela. Keď našu rodinu postihla tragédia, osud nás opäť spojil. Z protivného tínedžera však vyrástol príťažlivý muž, čo ma privádzalo do šialenstva. Vedela som, že sa mu moje srdce neubráni.

"Bol si najlepšia vec, ktorá sa mi kedy stala.
Dúfam, že raz budem môcť povedať, že jedna z mnohých -
ale nateraz, si jediná dobrá vec." 

Akonáhle nastáva stresujúce obdobie, ja automaticky siaham aj po menej náročných knihách - a teda konkrétne po romantických knihách. A práve v tomto mi neskutočne pomáha ikar, kedy práve teraz vychádza toľko zaujímavých (a dobrých) new adultiek, ktoré rozhodne stoja za pozornosť a my ako čitatelia si ich veľmi užívame. 

Elec: Vybavilo sa mi niečo zo včera. 
Greta: aha...
Elec: Kľačala si pri mojej posteli. Zneužila si ma?
Greta: Žartuješ, nie? Nie! Vyzúvala som ti topánky, ty ožran. 
Elec: To je perverzné. Si fetišistka? 

Penelope Ward vôbec nie je novou autorkou na zahraničnej scéne - ale na Slovensku je Milovaný nevlastný brat prvou knihou, ktorá jej vyšla. Milovaný nevlastný brat je príbeh Eleca a Grety, ktorých rodičia začali spolu žiť - a zatiaľ čo Gréta vychádza s Elecovým otcom v pohode, Elec nenávidí nielen Gretu a jej mamu ale aj svojho vlastného otca. A si viete predstaviť ako to dopadne, keď k ním Elec musí ísť bývať.
Kniha sa ako keby odohráva v dvoch časových rovinách. Prvá, keď sú teenegermi, spoznávajú sa postupne čoraz viac a budujú si veľmi krehké priateľstvo. A následne tu máme ďalšiu časovú líniu, kam sa príbeh presunie po pár rokov - a naši hlavní hrdinovia sa nevideli pár rokov a mnoho medzi nimi ostalo nevyslovené. 
Trochu som sa bála, že ako autorka vtisne do ani nie 300 strán celý tento dej čo si vymyslela - ale nakoniec sa jej to podarilo celkom dobre a dokonca podľa mňa zbytočne niektoré časti naťahovala. Ale pekne po poriadku. 
Greta bola super hrdinka - bolo vidieť, že sa snaží byť milá na Eleca, aj keď to nemala najjednoduchšie - Elec nebol zrovna najmilší brat a rozhodne jej to neuľahčoval. Ale obaja mali medzi sebou úžasnú chémiu, vďaka ktorej boli ich rozhovory nabité niečím, čo vás pri čítaní veľmi bavilo a prinútilo vás aj ďalej čítať. 
Penelope Ward naozaj vie napísať dobrú romancu, aj keď ako dobre začala, bohužiaľ tak dobre nepokračovala. Tak do 60% bola kniha skvelá - bavila som sa na nej, nič nebolo uponáhľané, všetko bolo veľmi prirodzené a hlavná vec - bavilo ma to čítať! Lenže potom nastal istý zlom a mňa doslova prestalo baviť čítať a začala som niektoré časti preskakovať - nechápte ma zle, najskôr to bolo skvelé, poznať aj druhú časť tohto príbehu lenže potom - keď sa vyslovene niektoré scény opakovali...bola to nuda. Ale napriek tomu, celkový dojem z knihy mi to nepokazilo a vo výsledku som ostala celkom milo prekvapená - totižto, poslednú dobu sa mi stávalo, že keď som čítala akúkoľvek NA anglickú alebo slovenskú...tak každá bola o tom istom. Našťastie, v tejto sme videli aj to samotné budovanie vzťahu a nie iba žhavé scény. 

"Zlomené srdce stále bije" 

Penelope Ward svojou knihou Milovaný nevlastný brat rozhodne vie zaujať čitateľov a nájsť si svojich fanúšikov aj na slovenskom knižnom trhu. Autorka skvelou dynamikou medzi postavami vytvorila vierohodné postavy, o ktorých vás bavilo čítať - a všetko ste im vyslovene žrali. Čiže za mňa rozhodne jedno veľké plus a vy, ak hľadáte príjemnú oddychovku, tak vám odporúčam siahnuť aj po tejto. 

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu ikar.
Knihu si môžete kúpiť TU

0 Komentáre