Erin Watt ~ Papierová princezná

Názov: Papierová princezná
Autorka: Erin Watt
Séria: Royals #1
Žáner: NA, Romance
Počet strán: 328
Hodnotenie na GR: 4,05*/53 254 hlasov


Anotácia:
S Ellou Harperovou sa život nemaznal. Sťahovala sa z miesta na miesto, zápasila s finančnými ťažkosťami, no verila, že jedného dňa sa z bahna dostane. Po matkinej smrti však ostala sama. Zarábala si pochybným spôsobom, nevhodným pre mladé dievča, vždy však s jediným cieľom: zmaturovať a dostať sa na vysokú školu. Zrazu jej cesty pretne Callum Royal, nechutne bohatý otec piatich synov a jej nový poručník. Sľúbi Elle štedrú odmenu za každý mesiac, ktorý v sídle Royalovcov do skončenia štúdia vydrží. Neplnoletá Ella vlastne nemá na výber, no je tu jeden veľký háčik. Callumovi synovia ju z duše nenávidia. Najmä ten najstarší, no nepochybne najočarujúcejší Reed Royal je rozhodnutý poslať vypočítavú zlatokopku tam, odkiaľ prišla. Bohatstvo, luxus, intrigy. Nič z toho Ella doteraz nezažila, no ak má vydržať v zlatej klietke, musí stanoviť vlastné pravidlá.
 
 "Provokuješ tigra."
Mikla som plecom. "On ma provokoval prvý."
Callum potriasol hlavou. "A ja som si myslel,
že vychovať 5tich chlapcov bolo dobrodružstvo.
Ešte som nič nevidel, že nie?"
 
Papierová princezná keď vyšla pred dvoma rokmi v zahraničí, strhla na seba veľmi veľkú pozornosť. Základom bola dobrá obálka a veľmi pozitívne recenzie. Samozrejme, že ani mne táto kniha neunikla, a postupne som na ňu sledovala z každej stránky len samé pôsobivé recenzie. Dôležité je podotknúť, že Erin Watt je pseudonymom dvoch autoriek, Elle Kennedy (famózna séria Off-Campus, ak hľadáte niečo vtipné z vysokoškoľského prostredia, je to séria pre vás) a Jen Frederick, ktorých spolupráca vznikla práve vďaka tejto sérii. A teda poviem Vám, táto kniha je presne to čo o nej čítate v recenzia a ešte mnoho viac.
 
 "Môj talent, ak nejaký mám, nie je tancovanie.
Je to moja schopnosť uveriť, že zajtra bude lepší deň."
 
Hoci môže obálka vyznieť priam jemno a rozhodne by ste do nej nepovedali, že skrýva príbeh, ktorý skrýva, už pri čítaní prvej kapitoly zostanete veľmi nemilo prekvapení. Veď predsa len, to vekové obmedzenie 17+ tam nie je len tak pre nič (a hoci nemám rada keď takéto varovania vylepia na obálku knihy, v tomto prípade je to dobré - aspoň hádam táto kniha neskončí o 12ročných dievčat, ktorým sa rozhodne nehodí). 
Celá téma knihy je taká...well, ťažko špecifikovateľná. Ella je obyčajné dievča, ktoré je zvyknuté sa starať sama o seba a teda, nie je to žiadna popoluška, a ani to nemá nejako ružové, ani na ružiach ustlané. Nemá to jednoduché (čo je ešte mierne povedané) a rozhodne sa táto kniha nehrá na nič čo nie je. Možno je ten jej spôsob obživy odsudzovaný, že tak sa predsa žiadne dievča nemôže živiť, čo pripúšťam, rozhodne ale aj pripúšťam, že niekde to je bohužiaľ smutná realita každodenného života.
Ale well, to by si tá kniha asi nevyslúžila takú pozornosť, ako si vyslúžila. Nie, všetko sa zmení jedného dňa, keď sa z ničoho nič objaví Callum Royal, veľmi, veľmi bohatý chlapík, a tvrdí, že je jej zákonným opatrovníkom - keďže bol veľmi dobrým kamarátom jej otca - ktorého v živote nepoznala. Zrazu sa ocitáme v svete bohatých ľudí, a to konkrétne v dome Royalovcov, alias Calluma a jeho piatich synov - ktorý nenesú zrovna túto novú situáciu najlepšie. Tým by som skončila s načrtávaním deju, lebo vy nemáte ani tušenia čo všetko vás pri tejto knihe čaká.
Ella bola silná hlavná hrdinka, ktorá ale nebola dokonalá. Vedela sa o seba starať, ale takisto mala aj nejaké tie slabé miesta, okolo ktorých sa správala ešte háklivejšie. Royalovcov, na to že ich bolo 5 súrodencov, chlapcov, každý bol svojský a mal svoj charakter - a hoci neboli všetci hlavnými postavami, každý mal aj svoju časť deja a nebol tam iba "do počtu". Postupne sme sa dozvedali viac nielen o Reedovi a Elle ale aj o ostatných bratov - a o histórii Ellinho otca a poviem vám - ako sa u niektorých kníh zvyknem sťažovať, že sú predvídateľné a plné cliché, tu sa tomu autorky neskutočne dobre vyvarovali - a dokázali zaujať takými neskutočnými obratmi v deji, že ste iba niekoľkokrát ostali pozerať "do blba" a iba ste informáciu spracovávali. A to nehovorím o konci. O tom strašnom cliff-hanger konci, alias, budete sa modliť aby čo najskôr vyšlo pokračovanie - lebo vy musíte vedieť čo sa stalo.
Ako som už naznačila, rozhodne nečakajte od tejto knihy niečo, čo by ste poznali a pripadalo by vám to ohrané - táto kniha je originálna a hoci nie vždy reálna a uveriteľná, stále vás dokáže vtiahnuť do deja a vy príbeh prežívate spolu s Ellou. Autorky spolu geniálne spolupracujú a vy máte pocit, ako keby boli zohraté dokonale - tak to totižto vyzerá, ako keby knihu napísala iba jedna z nich. Vidno bolo, že autorky veľmi dobre spolupracovali a rada by som vedela viac o tom ako knihu spolu písali - lebo častokrát som ostala iba sedieť s ústami dokorán a spracovávala som, čo to tie na mňa vymysleli.
Ako asi tušíte z tejto recenzii, knihu som si neskutočne obľúbila - a rozhodne sa jedná o jednu prepracovanejšiu sériu, kde prvé tri knihy sa točia hlavne okolo Elly ale tie ďalšie dve sa venujú už iným Royallovcom - za čo vy budete nesmierne vďačný, lebo pri čítaní Papierovej princeznej (alebo jej pokračovania Broken Prince - Zlomený princ atď)...si budete želať, aby niektorí z Royallovských súrodencov mali aj vlastnú knihu.
 
"Možno si stratila svoju rodinu, ale nie si sama, Ella.
Teraz si Royalová."
 
Aby som to zhrnula, Papierová princezná sa nehrá na niečo čo nie je. Nehrá sa, že je to nejaká romantická ideálna kniha, kde všetci padnú na zadok (a k nohám) hlavnej hrdinky a spravili by pre ňu všetko na svete. Nie, v tomto je kruto reálna - a Ella musí o to viac bojovať o ten rešpekt, ktorý si zaslúži, vzhľadom na svoju minulosť. Ani jedna postava to nemá výnimočne ľahké a každý musí drieť aby si niečo v svojom živote zaslúžil.
 
Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete zakúpiť Tu. 

2 Komentáre

  1. Hm, čím ďalej tým viac mám pocit,že som asi čítala túto knihu nejako vadne :D, keďže som na nej nič dobré nenašla...skôr pre mňa predstavovala súhrn udalostí, z ktorých mi bolo trápne za Ellu. Ale aj tu sa potvrdzuje, že sto ľudí sto chutí ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naj kniha akú som kedy čítala. A to čítam veľa. Škoda len že nie sú všetky časti preložené do slovenčiny. Prosim spravte s tým niečo. Ale inak super 👍👍👍

    OdpovedaťOdstrániť