Jodi McAlister - Valentýnské prokletí

Valentýnské prokletíAnotácia: 
Nečekejte zamilovanou romanci. Z tohoto příběhu vás bude mrazit!
Perla Linfordová se narodila na Valentýna. A není u nich ve škole sama. Jsou čtyři a každý z nich dokáže dělat velmi zvláštní věci. Když po jednom z nich začnou jít podivné bytosti, začne Perla zjišťovat proč. A to za pomoci Finna Blacka – kluka, které nemůže vystát. Pokud chce ale zachránit sebe a své spolužáky, bude muset hodit nesnášenlivost za hlavu. Jen společně s Finnem má totiž proti temným silám alespoň nějakou šanci…


"Zhluboka se nadechnu. Co by udělal Sherlock?"



Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt long blonde hair tumblrOk, takže na začiatok by som asi mala povedať, že túto recenziu som plánovala pridať na Valentína. No kniha dorazila až po, tak to teda nevyšlo...Prečo som sa rozhodla prečítať túto knihu ? V poslednej dobe som čítala samé dlhé, komplikované fantasy knihy a potrebovala som niečo na oddýchnutie. Keď už sa blížil ten Valentín, povedala som si, že prečo nie. Kniha na prvý pohľad vyzerá ako YA, ale nie len s stredoškolskou tematikou, ale aj s nádychom nadprirodzena a tajomnou atmosférou. Popravde, čakala som skôr takú jemnejšiu knihu, na akú som zvyknutá u amerických autoriek (ten popis, že nečakajte zamilovanú knihu som nejak odignorovala). No a tu sa dostávam k ďalšiemu dôvodu, a to bol ten, že som sa dozvedela, že ju napísala austrálska autorka. Bola som zvedavá na austrálske prostredie školy, či to bude trochu iné, kedže som nič z Austrálie ešte nečítala (ak nepočítame Džínsový denník).

"Někde jsem četla, že lidský mozek se s nevysvětlitelnými jevy přirozeně vyrovnává tak, že navrhne obyčejné vysvětlení."


Súvisiaci obrázokKniha sa začína na oslave 17 narodenín Perlinej kamarátky, ktorá sa koná v opustených stajniach. Teda nie až tak pustených - objaví sa tam krásny ale zároveň desivý čierny kôň, ktorý spôsobí rozruch. A od vtedy sa začnú diať zvláštne veci. Perla všade stretáva čierne zvieratá : mačky, vrany a aj toho čierneho kôň. Zároveň má pocit, že to nie je len náhoda - vyzerá to ako keby ju sledovali. No veci začínajú byť naozaj vážne, až keď si uvedomia, že Maria o ktorej predpokladali, že je len chorá, zmizla. Čoskoro objavia ľudské  srdce a  pečeň v rieke. Hádajte komu patria...


"Neměla bys teď být sama."


Súvisiaci obrázok
Perla vyrastá bez matky a otca- mama zomrela a kto je jej otec nikto nevie. Vychováva ju jej straší brat a sestra. Míra (som zvedavá ako znelo to meno v originále) je nočná sova a pracuje s počítačmi a programovaním. Sestra Eda je zase redaktorka pre miestne noviny. Tam s ňou pracuje aj Tamara - otravná Mirova frajerka, ktorú sestry nemusia.
Perla študuje na strednej škole, kde je spolu s troma spolužiakmi zvolená do predsedníctva školy. Áno, sú to presne tí spomínaní žiaci čo sú narodení ako ona - 14.2.
Na obálke sa píše, že títo  žiaci ktorí sa narodili na Valentína a dokážu robiť zvláštne veci. Aké? No toto ma dosť zmiatlo, lebo z nich štyroch ich reálne dokázal robiť jeden človek. Maria je Perlina kamarátka, no mala v knihe jednu scénu a potom zmizla, ale pochyvujem, že mala nejaké výnimočne schopnosti. Cardy bol tiež úplne obyčajný chlapec. Viete ten múdry a obľúbený, ale nie sukničkár. Samozrejme sa páčil našej Perle. Perlinou jedinou zvláštnosťou je to že ju prenasledujú už hore spomínané zvieratá (aj keď mám iste tušenie ohľadom jej otca, aj keď toto autorka neriešila veľmi, tak možno v druhom diele), a že sa u nej doma dejú divné veci ako že je u nich zázračne upratané, odkazy na zrkadle alebo zaviazané vlasy. Od začiatku je jasné, že tou dôležitou postavou bude Finn.


"Kdyby nebolo mě, nic z toho by se nestalo."

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt dark fairy fanartFinn a Perla sa neznášajú od detstva, vždy jej liezol na nervy. Je to ten typický krásny chlapec čo mal kopu dievčat, je záhadný...a hádajte ako to dopadne. Prekvapivo aj keď znie ako chodiace klišé, Finna som si celkom obľúbila. Aj keď spočiatku mi išiel na nervy tým ako sa Perle vyhýbal, snažil sa ju udržať preč od toho všetkého a obviňoval zo všetkého seba. Postupne ich začne spájať to, že sa im obom dejú divné veci. Tak sú donútení sa prestať hádať a začať spolupracovať.  Čo sa mi páčilo, bolo to, že autorka vykreslila mladých ľudí reálne. Stredná škola nevyzerala ako z filmu kde sa polka ľudí nenávidí a každý skupinkuje. Jasné že tam boli určité skupiny ľudí ktoré spolu viac vychádzali a trávili čas, no nebolo to prehnane dramatické. Taktiež bolo super to, že keď sa začalo diať niečo divné, Perla to googlila- veď to robí asi každý z nás. No samozrejme, aj toto malo svoje muchy. Strašne mi vadilo používanie skratiek ako OMFG ( a to si to pomyslela, nie že napísala v správe), ktoré neznelo divne len kvôli prekladu. Proste mi to absolútne nepasovalo do 90 percent viet. Prišlo mi to tak nasilu vložené.  To isté platí o používaní facebooku, kde zdieľali doslovne všetko.

Ak mám knihu zhodnotiť celkovo, bol by to taký priemer. Veľa spravilo aj to, že začiatok mi nesadol,  hlavne tým ako sa Perla správala.  No čím ďalej tým to bolo lepšie, až po samotný záver ktorý bol super, no neposkytol veľa odpovedí. To bolo pravdepodobne aj cieľom autorky, kedže bude z toho trilógia. Väčšinu postáv som si postupne obľúbila ( áno, aj tú z počiatku otravnú Perlu) a tak sa to čítalo ľahko. Kniha teda splnila to, čo som od nej očakávala - príjemnú oddychovku s temnou atmosférou a štipkou humoru. Možno ak by som bola mladšia, tak by pre mňa táto kniha mohla byť fajn úvod do sveta fantasy.

Preto knihu hodnotím 3 kačičkami. Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem Albatrosmedia. Knihu si môžete kúpiť napr. TU 



0 Komentáre