Month Review #12 | December

Ani sme sa nenazdali, a je tu rok 2018. Je to neuveriteľné, ako rýchlo ten čas letí. A dovolím si povedať, že prichádza rok, kedy sa toho asi najviac pre mňa zmení. Totižto, maturita, prímačky na vysokú a s tým spojené veci...Je to neuveriteľné, ale po takmer 8 rokov sa môj život úplne zmení (ak zmaturujem. Modlite sa za mňa prosím.). No ale teda, ešte predtým než celkovo zhrniem celý rok 2017, najskôr zhrniem samotný december.

Knihy, ktoré som prečítala:
  1. Strieborný lev na oblohe [SJ]
  2. Turbulence [AJ]
  3. Turbulence Epilogue [AJ]
  4. Námestie svätej Alžbety [SJ]
  5. Language of Thorns [AJ]
  6. The Loneliest Girl in the Universe [AJ]
  7. Jeden z nás klame [SJ]
  8. Šéf [SJ]
  9. Mesačné svetlo na Nightingale Way [SJ]
  10. Roomies [AJ]
  11. The Wall of Winnipeg and Me [AJ]
  12. Harry Potter a ohnivá čaša [SJ]

No, je to priam neuveriteľné, ale ja som prečítala 12 kníh. To tu už naozaj dlho nebolo. A aj vďaka tomu som dosiahla svoj pôvodný ciel na goodreads challange, a to konkrétne 70 kníh (v skutočnosti ich bolo 71). Ale, celkové zhrnutie tohto roka bude až v ďalšom článku, v tomto iba zhrnutie decembra.

Annabel Pitcher ~ Strieborný lev na oblohe
Recenzia
Annabel Pitcher nebola pre mňa neznámou autorkou. Jej Kečupové oblaky sa mi veľmi páčili. A tak samozrejme, že som si nenechala možnosť prečítať aj ďalšiu knihu od tejto autorky - a Strieborný lev sa mi páčil ešte viac. Totižto, bolo to napísané z pohľadu 10ročného chlapca a rozoberalo to mnohé aktuálne témy. A rozhodne táto tenučká knižka stojí za prečítanie.

Whitney G. ~ Turbulence + Turbulence Epilogue
Táto kniha nenidávno vyšla aj v češtine a tá obsahuje aj tento epilóg, ktorý bol v origináli vydaný pomimo. Popravde, nevedela som čo čakať od tejto knihy, bolo na ňu niekoľko rozporuplných názorov. Ale mne stačilo iba jedno - hlavná mužská postava bol pilot - a ja som vedela, že po knihe siahnem. A neoľutovala som, bolo to vtipné, dobre sa to čítalo a tak celkovo, oplatilo sa.

Rudolf Jašík ~ Námestie svätej Alžbety
Toto bolo povinné čítanie. A našťastie, jedno z tých lepších povinných čítaní. Celkovo, ma táto vojnová téma veľmi zaujíma a rozhodne bolo zaujímavé čítať niečo aj od slovenského autora. A celkovo, hoci som mala zo začiatku problém sa začítať, potom mi to nerobilo problém.

Leigh Bardugo ~ Language of Thorns
Recenzia bude
Shadow and Bone a celú sériu som nečítala. Vlastne som čítala iba Vraniu šestku ale tieto poviedky ma veľmi lákali a ja som vedela, že si ich raz prečítam. Plánovala som až po prečítaní série Shadow and Bone ale nakoniec keď som videla aká nádherná je tá kniha, ja sama som neodolala a musela som po knihe siahnuť. A neoľutovala som. Každý príbeh je veľmi originálny a k tomu tie nádherné ilustrácie - no čo viac si priať.

Lauren James ~ The Loneliest Girl in the Universe
Recenzia bude
Od Lauren James myslím že už pár kníh v českom vydavateľstve Coobo vyšlo - sama som ich síce nečítala, ale potom som sa dopočula o tejto knihe a celkom ma lákala. Totižto, hlavná hrdinka žije sama na vesmírnej lodi. Komunikuje so Zemou, lenže ten kontakt ustane ale našťastie jej začne písať chalan v jej veku, ktorý je na vlastnej vesmírnej lodi a na ceste za ňou.

Karen  McManus ~ Jeden z nás klame
Recenzia
Detektívka pre Young Adult čitateľov. Woohoo. To znie sľubne. A musím uznať, na to, že v tomto žánre som toho naozaj veľa nečítala a ani sa s ním tak často nestretávam, toto bola naozaj skvelá kniha. Tie menšie nedokonalosti čo sa týkalo klišoidných postáv sa dajú prepáčiť a inak bol dej dosť zaujímavý.

Vi Keeland ~ Šéf
Recenzia
Romantická kniha, na ktorú som už nejakú tú dobu pokukovala v angličtine. Nakoniec, skôr než som sa k nej dostala v angličine, vyšla v slovenčine. A ja som neodolala a pustila sa do nej. Áno, bola som trošku sklamaná, ale čo už. Neviem či to bolo prekladom, čiastočne, ale aj zbytočne naťahovaným dejom - nejako mi nesadla. Ale inak je to príjemná oddychovka, po ktorej sa oplatí siahnuť ak hľadáte niečo príjemné na odreagovanie.

Samantha Young ~ Mesačné svetlo na Nightingale Way
Recenzia
Samantha Young je moja obľúbená spisovateľka. Jej predošlé knihy som v tejto sérii si naozaj veľmi obľúbila, a to hlavne prvé tri knihy. A bohužiaľ, táto nebola taká super, ako prvé tri, ale aj ak som si užila celú sériu, a predstava, že je kniha posledná a už sa nestretnem s mojimi obľúbenými postavami je smutná...

Christina Lauren ~ Roomies
Recenzia bude
Toto bolo skvelé. Už dlho som sa pri nejakej knihe takto nebavila. A už dlho som pri nejakej knihe vydržala byť do 4tej rána hore a čítať a čítať. Totižto, malo to asi všetko čo som v tom momente potrebovala a ja som nevedela dať na tú knihu dopustiť. Bolo to vtipné, dobre sa to čítalo, hlavná zápletka bola dobre premyslená a nebola vyslovene plytká...Proste skvelé.

Mariana Zapata ~ Wall of Winnipeg and Me
Recenzia bude
Môžem povedať, že Mariana Zapata sa stala mojou najobľúbenejšiou spisovateľkou roka. Totižto, všetky jej knihy sú skvelé a inak to nebolo ani pri tejto. Jej slow-burn romances, sú tak dobre napísané, žiadna insta love, postavy si k sebe hľadajú cestu, budujú vzťah, a všetko je nám ako čitateľom ukázané - a nie povedané. Nie je to tak, že ledva sa poznajú a už si hovoria, že sa milujú - pri čítaní kníh od Mariany to tak nie je - vy to pri čítaní totižto priam vidíte.

J.K. Rowling ~ Harry Potter a Ohnivá čaša
Tento rok som zakončila s Harrym. A nemohla som si vybrať lepšie. Totižto, čo sa týka aj filmu, práve tento diel je jedným z mojich najobľúbenejších. A páčilo sa mi, ako v knihe bolo viacero vecí čo vo filme nie - či už Hermiona a SOPLOŠ, alebo tak celkovo, viacej vecí vysvetlených. Proste, I like it.

A čo sa týka filmov...videla som Flatliners, pri ktorom som sa riadne okašlala. Totižto, to mal byť horor? Ja som to nejako vôbec nezaregistrovala a o to viac bolo pre mňa prekvapenie, keď som to pozerala. Ale nevadí, stáva sa. Inak sa mi film páčil, mal taký dosť dobrý nápad, taký priemer - vzhľadom na to, že nenávidím horory.

A do nového roku vám želám veľa šťastia, zdravia, veľa kníh a tak ďalej...:) Veď to už poznáte.