Mariana Zapata ~ The Wall of Winnipeg and Me

Názov: The Wall of Winnipeg and Me
Autorka: Mariana Zapata
Séria: -
Žáner: Šport, Romance
Počet strán: 673 strán
Hodnotenie na GR:  4,34*/34 831 hlasov


Anotácia:
Vanessa Mazur knows she's doing the right thing. She shouldn't feel bad for quitting. Being an assistant/housekeeper/fairy godmother to the top defensive end in the National Football Organization was always supposed to be temporary. She has plans and none of them include washing extra-large underwear longer than necessary.

But when Aiden Graves shows up at her door wanting her to come back, she's beyond shocked.

For two years, the man known as The Wall of Winnipeg couldn't find it in him to tell her good morning or congratulate her on her birthday. Now? He's asking for the unthinkable.
What do you say to the man who is used to getting everything he wants? 
 
 "Peniaze naviac? Nikdy nepoviem nie peniazom navyše. Ibaže by to vyžadovalo fajku."
 
Ako som už spomínala v mesačnom zhrnutí, Marianu Zapatu zbožňujem. Pre mňa je to pani autorka. A asi najlepšia autorka minulého roku. Tak som si jej knihy obľúbila. A nedá sa ani inak. Marianine knihy majú totižto jednu typickú črtu - sú slow burn. Totižto, žiadna insta láska, žiadna uponáhľaná dejová línia, žiadne neprepracované postavy s plytkým charaktorom...Proste, skvelé.
 
 "Miluješ ma?"
"Ty mi povedz. Nikdy neprestanem na teba myslieť. Neustále sa o teba strachujem. Každá nádherná vec, ktorú vidím, mi ťa pripomína. Nemôžem dokončiť svoj tréning v Coloradu, bez toho aby som si neželal, aby si tam bola so mnou. Ty mi povedz, čo cítim."  
 
Inak to nebolo ani pri Wall of Winnipeg and Me. Keď som začala čítať túto knihu, vedela som, do čoho idem. Totižto, že to nebude žiadne hŕ, že sa poriadne načakám kým sa medzi postavami niečo stane...Ale to mi nevadilo - už som mala tú česť s Marianinimi knihami (Kulti, Wait for me) a vedela som, že Mariana dokonale vie to slow burn poriadne vyvážiť. Marianine knihy sú naozaj dlhé - konkrétne táto mala skoro 700 strán. A Vám aj tak nerobí problém sa do knihy začítať a prečítať ju pomaly na jedno posedenie. Tak skvelá je tá kniha.
Tentokrát je to príbeh z prostredia amerického futbalu, a konkrétne sa jedná o najväčšiu hviezdu momentálne - a to o Aidena Graves-a. Vanessa pracuje preňho ako akási asistentka už skoro dva roky ale...nemá pocit, že by si ju Aiden nejako všímal a tak sa necíti zle keď dá výpoveď. O to viac je prekvapená, keď sa ukáže pred jej dverami a chce od nej nemysliteľné - aby si ho zobrala. Totižto, Aiden je z Kanady a hrozí, že mu zachvíľu vyprší zelená karta. A Vanessa, keďže má vlastné problémy, na to pristúpi. A musia spolu žiť. Viete si predstaviť, kam to speje. Možno si hovoríte, že takýchto kníh tu bolo neúrekom. Nehovorím, že nebolo. Ale táto je výnimočná.
Totižto, ak ste už náhodou aj čítali knihu, ktorej námetom bolo práve falošné manželstvo, vždy to skončilo rovnako - niečo si spolu naozaj začali, potom pochybnosti, rozišli sa a nakoniec zistili, že sa milujú a budú naozaj spolu. No, tu to tak nebolo. Nemôžete čakať, že táto kniha má priam až typický sled udalostí ako ste zvyknutí - to vôbec nie. A o to viac som si knihu obľúbila.
Obe postavy, či Vanessa alebo Aiden...Sú skvelý. Vanessa je svojrázna, tvrdohlavá, nemá problém každému povedať čo si myslí...A takisto, nemala problém spraviť čokoľvek pre svojich kamarátov - či pre Dianu alebo Zacha. Takisto má svoju minulosť, ktorá sa záhadne hneď nevyrieši príchodom Aidene, takisto s ním nie je všetko ružové, ale komplikované a ich vzťah sa pomaly mení zo známych na kamarátoch a pomaly, pomaličky na niečo viac.
A Aiden. Ach, kde nájdem chlapa ako je Aiden? On bol svojský. Úplný opak Vanessy, kým ona bola výrečná a priateľská, Aiden naopak. Bol tichý, skoro s nikým neudržiaval nejaký vrúcnejší vzťah, od každého si držal odstup...A takisto mal svoju minulosť.
Mariana všetko postupne odhaľuje, nie je to odhalenie za odhalením ale my ako čitatelia sa to všetko postupne dozvedáme a čoraz viac chápeme postavy a ich dôvody správania. A takisto ostávajú verný svojmu charakteru. Nie je to teraz, že sme sa niečo dozvedeli a zrazu sa postava správa úplne inak.
Ďalším veľkým plusom bolo, že hoci bol Aiden Graves svetoznáma hviezda, nesprával sa tak. A ani Mariana sa nevybrala týmto smerom, nerozoberala jeho slávu, bolo to proste iba súčasť príbehu, nič viac, nič menej a zbytočne sa to okolo nej netočilo. Proste, samé plusy.
Možno, jedným s takých menších mínusov bol naozaj pomalší začiatok - neberte to zle, ja som vedela, že kniha je pomalá, bola som na to zvyknutá z iných kníh no aj tak som sa nevedela ubrániť tomu, že mi naozaj ten moment, v ktorom sa príbeh rozbehne,  bol nejako ďaleko. Ale potom sa to všetko rozbehlo a bola radosť to potom čítať.
Marianin štýl písania...je naozaj výnimočný. Číta sa strašne dobre a Vám to po dočítaní knihy ani nepripadá, že ste prečítali cez 600 strán. Je aj vtipná, počas čítania sa veľakrát aj zasmejete, čiže príbeh nie je monotónny, nenudíte sa pri čítaní.
Rovnaký priestor ako hlavné postavy majú aj vedľajšie postavy. Či už Diana (s ktorou sa stretávame v knihe Wait for it) o ktorej sa toho veľa dozvedáme. A takisto nie je to tak, že keď už ju v príbehu autorka nepotrebuje, tak ju úplne odsunie na vedľajšiu koľaj. Našťastie nie.
A obálka tejto knihy. Dokonalá. Jednoduchá ale predsa len výstižná. Je jasné, že sa jedná o športovú romantiku, o americký futbal. A kniha je aj nádherná na život, keď som ju videla na instagrame ako vyzerá nádherne na poličke...No je to samá radosť.
 
 "Vaječníky. Kde sú moje vaječníky?"
 
Ako iste bolo vidieť na mojej recenzii, som z knihy nadšená. A naozaj si myslím, že za to stála a aj vy ak hľadáte príjemnú romantiku, ktorá má naozaj dobrý dej a pri ktorej sa budete baviť a neoľutujete, že ste si ju vybrali. Ak si aj neveríte s angličtinou, tu sa naozaj nemusíte báť. Angličtina je jednoduchá, nenáročná a nebude mať s ňou problémy ani začiatočník.
Tak dúfam, že som vás na knihu nalákala a že si ju zamilujete tak ako aj ja :).
 
 

2 Komentáre

  1. Do toho by som možno aj šla, len ja tak nemám rada dlhé rozťahané začiatky :D Ale znie to dobre,také nenáročné čítanie pod lavicu do školy :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako, ono je to celé také pomalé ale ono to vo výsledku nevadí :D Ale hej, z Kulti, Wait for it a Wall of Winnipeg and Me mi príde, že práve Winnipeg mal najzroťahanejší začiatok :D Ale to nevadí, vo výsledku bola neskutočne skvelá a stálo to za to :) Určite ti ju minimálne ako autorku odporúčam :)

      Odstrániť