Stephanie Garber ~ Caraval

Názov: Caraval
Autorka: Stephanie Garber
Séria: Caraval #1
Žáner: fantasy, YA
Počet strán: 409
Hodnotenie na GR: 4,04*/15 743 hlasov
Názory iných čitateľov: Schefik | Milan | Knižné Maniačky



Anotácia:Scarlett has never left the tiny island where she and her beloved sister, Tella, live with their powerful, and cruel, father. Now Scarlett’s father has arranged a marriage for her, and Scarlett thinks her dreams of seeing Caraval, the far-away, once-a-year performance where the audience participates in the show, are over.
But this year, Scarlett’s long-dreamt of invitation finally arrives. With the help of a mysterious sailor, Tella whisks Scarlett away to the show. Only, as soon as they arrive, Tella is kidnapped by Caraval’s mastermind organizer, Legend. It turns out that this season’s Caraval revolves around Tella, and whoever finds her first is the winner.
Scarlett has been told that everything that happens during Caraval is only an elaborate performance. But she nevertheless becomes enmeshed in a game of love, heartbreak, and magic with the other players in the game. And whether Caraval is real or not, she must find Tella before the five nights of the game are over, a dangerous domino effect of consequences is set off, and her sister disappears forever.

"Každý človek môže zmeniť svoj osud, ak je dosť odvážny 
bojovať za to, čo chce najviac." 

Už minule som sa pozastavovala nad faktom, ako niektoré knihy, ktoré sú veľmi ospevované si to ani nezaslúžia. (A naopak). A o Caravale počúvam chváli už odkedy zahraničný blogeri začali dostávať ARC-čka. A tak samozrejme, aj ja som sa veľmi tešila. Podľa anotácie to vyzeralo zaujímavo...Ale nenechajte sa oklamať. Nemusí to byť skutočné.

"Nikto nie je úplne úprimný. 
Ak aj neklameme iným, klameme sebe."

Caraval je debut autorky. A je to vidno. Kniha mala takisto neskutočný marketing. A toho je tiež asi škoda, lebo keď Vám ju niekto vychvaľuje z každej strany, začnete mať isté (prehnane vysoké) očakávania. Tešíte sa, aká super kniha to bude, že ste takýto typ knihy nečítali. Čarovný cirkus prepletený so súťažou o takú výhru ako je jedno želanie? To môže byť pecka. Ha a ako som sa mýlila.
Zbožňujem tieto magické cirkusy a po Nočnom cirkuse od Erin Mongestern som sa tešila, že po takej dobe konečne ďalší magický cirkus, ktorý ma také pozitívne ohlasy zo zahraničia. Samozrejme som neodolala, a knihu si objednala. A keď konečne prišla, s radosťou som sa do nej pustila.
Stephanie nepíše zle. Ba naopak, kniha sa čítala jedna radosť, strany som otáčala jednu za druhou a ani som nevedela ako, ale už som bola skoro v štvrtine. Lenže, potom začnete mať problémy - či už s hlavnou hrdinkou, ktorú by ste najradšej prefackali, alebo aj so samotným príbehom.

"Čokoľvek si počul o Caravale, sa nedá porovnať s realitou. 
Je to viac ako iba hra alebo vystúpenie. 
Je to najbližšie k mágii ako sa ocitneš v tomto svete." 


Bohužiaľ, čím ste ďalej v knihe, tým máte väčší problém ju dokončiť. A môžete sa premáhať ako chcete. Príde pár svetlých momentov, kedy získate nádej, že možno to všetko nie je stratené, ale bohužiaľ, je. Potom sa už do toho iba silou vôle nútite, lebo ste počuli, že na konci je obrovský WTF moment. Pre mňa až taký WTF nebol. A rozhodne, aj napriek tomu koncu, neplánujem siahnuť po pokračovaní.
Základným kameňom úrazu boli veľké očakávania. Očakávala som, nejaké veľké a prekvapivé odhalenie, že kto je ten tajomný Legend, kto to celé ovláda...Bohužiaľ, nič takého som sa nedočkala.  Rozhodne je to pre mňa zatiaľ jedno z najväčších sklamaní tohto roka.



"Niekto by ho nazval zloduchom. 
Iný zasa, že jeho mágia ho približuje k bohu." 


Páčil sa vám Nočný cirkus? A rozmýšľate nad prečítaním Caravalu? Radšej si znova prečítajte Nočný cirkus. A keď predsa nie, tak znížte svoje očakávania, pripravte sa na blbú hlavnú hrdinku, na nenaplnený potencionál, ktorý má táto kniha...A možno, keď si ju prečítate, sa vám bude páčiť viac ako mne.


2 Komentáre

  1. Uff.. no tak to sa aj začínam obávať. Knižka na mňa čaká na poličke, tak uvidíme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne to proste nesadlo, a ten ošial a to haló okolo toho mi prišlo zbytočne veľké :) ale tak, možno sa ti to bude páčiť :)

      Odstrániť