Kasie West ~ Frajer na záskok

Názov: Frajer na záskok 
Autorka:  Kasie West 
Séria: - 
Žáner: Contemporary, YA 
Počet strán:  280 
Hodnotenie na GR: 3.92*/32 057 hlasov 
Názory iných čitateľov: Jaji | Moon | Adi


Anotácia: Osemnásťročná Gia je pekná, úspešná a v škole veľmi obľúbená. Tesne pred školským plesom ju opustí frajer. Už niekoľko mesiacov o ňom kamošom rozpráva a práve dnes im ho mala predstaviť. Bojí sa, že jej viac už nikto neuverí, a tak osloví prvého chalana, na ktorého narazí. Požiada ho, aby sa na plese vydával za jej exfrajera. Všetko sa skomplikuje, keď zistí, že si ho nedokáže vyhnať z hlavy. Nechce oňho prísť a tak sa postupne do svojich poloklamstiev stále viac zamotáva. 
Musí sa rozhodnúť - ohrozí priateľstvo s ľudmi, ktorí pri nej stoja celý život, alebo lásku k frajerovi na záskok, ktorá sa v nej rodí?



"Pomsta nikdy nie je odpoveď." 

Kasie West je celosvetovo známa autorka kníh pre mládež a jej knihy sa tešia veľkej obľube, či už v zahraničí, alebo aj u nás, kde si získava svoju popularitu. A tak som aj ja neodolala a samozrejme, že som sa do knihy pustila. A hoci je skôr určená o niečo mladším ročníkom, ako som ja, knihu som si aj tak obľúbila.

"Nie je to súčasťou bytia teenegerom? 
Zisťovanie kto sme? Kým chceme byť?" 

S Kasie West som už mala tú česť minulý rok, keď som cez leto čítala vtedy novinku od Kasie, P.S. I like you. A hneď som si Kasie obľúbila. Jej štýl písania mi doslova sadol ako riť na šerbel, a ja som ju v priebehu pár dní prečítala. A tak som dúfala, že podobne to bude aj s touto knihou - jednou z prvých od Kasie West.
Po prečítaní anotácie, Frajer na záskok vám môže pripadať ako kniha pre dievčatá vo veku okolo 12-13 rokov. A ani sa nemýlite, kniha asi najviac sadne dievčatám do tých 15rokov, ale aj my starší v nej nájdeme niečo, prečo nám samotná kniha sadne a prečo si ju obľúbime.
Kniha je také to pravé orechové na leto. Nielenže zápletka je celkom jednoduchá a teda príbeh nie je zložitý a v konečnom dôsledku nevyznieva vyčerpávajúco keď ho čítate, ale aj je napísaná tak dobre a čitateľne, že nemáte problém knihu zhltnúť na jedno posedenie.

"Posmievať sa niekomu len aby sme vyzerali 
inteligentnejšie dokáže presný opak."


Musím sa priznať, Gia mi hneď od začiatku knihy nesadla. Ako osoba bola strašne nepríjemná, namyslená, myslela si, že všetko sa točí okolo nej, snažila sa byť perfektnou. O to lepšie bolo sledovať počas knihy jej zmenu - ako sa menila, ako sa menilo jej správanie, ako si začala uvedomovať, na akých ľuďoch vlastne záleží a čo je v živote dôležité...Celá táto jej zmena osobnosti ale nebola silne nanútená a nepripadalo mi to, ako čitateľovi, umelé a nereálne.
Kniha, sama o sebe, má úžasné posolstvo a verím, že každý si v nej nájde to svoje - to, prečo si knihu obľúbi - pre mňa to bolo práve aj Giino uvedomenie si, že nie všetko je o tom, aby bola dokonalá a obľúbená - ide o tých pár skutočných priateľov, ktorí budú pri vás stáť, aj keď spravíte pár chýb.
Takisto, na to, že sa príbeh odohráva v takom prostredí ako je stredná škola, a že tých príbehov z tohto prostredia je neskutočne veľa, Kasie West aj tak vymyslela originálny príbeh, ktorý sa svojou hlavnou dejovou líniou nepodobá na žiaden iný, a nakoniec vás možno aj celkom milo prekvapí.

"Nemám rada vetu 'Som v pohode'. Moja mama hovorí, že je to najčastejšie klamstvo v anglickom jazyku."

Aby som to zhrnula, Kasie West je fajn autorka, a hoci toto nebola najlepšia kniha od nej, a bola skôr iba taká priemerná, určite na samotnú autorku sa neoplatí zanevrieť, lebo -a to vám môžem zaručiť - napísala aj lepšie knihy a vy sa máte do budúcnosti na čo tešiť.


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete kúpiť TU

2 Komentáre

  1. Od tejto autorky som ešte nič nečítala, no neviem si pomôcť... Odkedy som prvýkrát zahliadla obálku a nejaké tie ohlasy, mám silnú potrebu si ju niekedy prečítať. V poslednom čase už moc nemám rada takéto rozťahané tínedžerské romány, no mám skrátka chuť tomu dať šancu. Snáď raz :D. Pekná recenzia :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Ono, prečítaj si od nej niečo...fakt píše tak 'ľahko' a strašne dobre sa to číta. Napr. táto mi trošku nesadla, hlavná hrdinka mi liezla na nervy, miestami to bolo klišoidné, ale inak to bolo super :) a napr. PS I like you som od autorky strašne zbožňovala. :)

      Odstrániť