Sarah J Maas ~ A Court Of Thorns and Roses

Názov: A Court Of Thorns and Roses (Na dvore z tŕňov a ruží)
Autorka: Sarah J Maas
Séria: A Court Of Thorns and Roses #1
Žáner: Fantasy
Vydavateľstvo: Bloomsbury (Slovart , marec 2017)  
Počet strán: 432
Hodnotenie na GR: 4,30* / 97 953 hlasov
Názory iných čitateľov: Andrea | Kristy | Dany



Anotácia: When nineteen-year-old huntress Feyre kills a wolf in the woods, a beast-like creature arrives to demand retribution for it. Dragged to a treacherous magical land she only knows about from legends, Feyre discovers that her captor is not an animal, but Tamlin--one of the lethal, immortal faeries who once ruled their world. 

As she dwells on his estate, her feelings for Tamlin transform from icy hostility into a fiery passion that burns through every lie and warning she's been told about the beautiful, dangerous world of the Fae. But an ancient, wicked shadow over the faerie lands is growing, and Feyre must find a way to stop it . . . or doom Tamlin--and his world--forever.

"Ľutuj tých, ktorý nič necítia." 

Sarah J Maas je čoraz viac populárnejšia v knižnom svete. Nájde sa už asi iba pár ľudí, ktorý možno o nej nepočuli. Slovart (a Cooboo) vydávajú jej prvú sériu Trón zo skla, ktorou Sarah prerazila po celom svete. A Cooboo už začalo vydávať aj túto novú sériu - z tajomného sveta Fae. Na Slovensku sa tejto super sérii dočkáme v preklade už v marci 2017. A máte sa na čo tešiť. 

"Necíť sa zle pre ten jeden moment, ktorý ti priniesol radosť." 

O Sarah J Maas som dlho nepočula. Viacerí už čítali jej sériu Trón zo skla, ale ja som to nejako ignorovala, že to asi nebude séria pre mňa, že mne sa páčiť nebude. Vtedy sa mi ale do rúk dostala táto knižka a  povedala som si, že dám tomu šancu. Začiatky boli ťažké, predsa len je to fantasy, a to bolo vidieť aj na trošku obtiažnejšej angličtine. Nejako som ale vydržala, lebo hoci som mala menšie problémy s angličtinou, postupne času som si zvykla aj vďaka strašne dobrému napísanému príbehu, ktorý ma svojím dejom tak vtiahol do seba a ja som ju nemohla odložiť. V polovici knihy som už vedela, že táto kniha bude moja nová srdcovka a že sa Sarah zaradí medzi moje najobľúbenejšie autorky - a mala som pravdu. 
Sarah J Maas používa síce obtiažnejšiu angličtinu, ale po prvých sto stranách si to už ani neuvedomujete a necháte sa unášať týmto príbehom. Sarah J Maas totiž vytvorila jeden nový, absolútne originálny príbeh - svet je rozdelený na niekoľko Courts, kedy každému dvoru vládne High Lord. Každý dvor je niečím výnimočný, každý High Lord má nejakú špeciálnu schopnosť. Bolo až neuveriteľné, aký svet si dokázala Sarah vymyslieť a ako dokonale ho mala premyslený; všetko malo svoj dôvod, prečo sa práve to-a to  deje, všetky udalosti mali logický spád...
"Vyzeráš...lepšie ako predtým." 
To bol kompliment? Prisahala by som, že Lucien povzbudivo na Tamlina kývol. 
"A tvoje vlasy sú...čisté." 


Postavy, ktoré Sarah vytvorila mali svoje charakterové črty  a mali aj svoju minulosť. Všetky ich činy mali nejaký dôvod, prečo sa práve tak a tak chovajú, prečo sú takí, akí sú. 
Zakaždým, v každej jednej knihe obdivujem, aké úžasné postavy dokáže Sarah vykresliť. A hlavne ženské postavy má úplne super. Feyre, hlavná hrdinka, rozmýšľa, chová sa primerane na svoj vek  a je na nej vidieť aj spôsob ako vyrastala, ako sa musela od malička starať o svoju rodinu...toto všetko je na nej vidieť. Feyre bola taká bojovníčka. Aj keď bola nútená odísť na Spring court, bola rozhodnutá sa nenechať tým zlomiť a prežiť. Tá jej vôla žiť bola neskutočná. Ako sa ničoho nebála. Aká bola obetavá pre ľudí, ktorých miluje. Ako bola ochotná pre nich spraviť všetko, aj zomrieť. 
Čo sa týka mužských postáv...Tamlin, High Lord zo Spring Court, bol taká zvláštna postava. Najskôr som k nemu nemala žiaden vzťah, ale spoločne ako aj hrdinka som si aj ja na neho zvykala a potom mi až tak veľmi nevadil.  Nie že by som ho zbožňovala, ale bol fajn a nejako mi ani nevadil, že tam je. 
Ale najviac som si zamilovala v tejto knihe Luciena. Toho som proste zbožňovala. On bol také zlatíčko a bolo vidieť, že chápe Feyre, a že sa snaží s ňou skamarátiť, aby sa necítila taká sama v tom ich svete. Proste, zlatíčko. 

"Potrebujeme nádej, inak to nemôžeme vydržať."

Aby som to zhrnula, Sarah J Maas je jedna úžasná autorka s neskutočnou predstavivosťou a neskutočnou autorskou genialitou - lebo to, aké príbehy dokáže ona vymyslieť a dať na papier je až neuveriteľné. Takže ak stále váhate, či po tejto knihe siahnuť - ale sa trochu možno bojíte tej obtiažnejšie angličtiny, rozhodne nezúfajte, ako som spomínala, už v marci budúceho roku táto kniha vychádza aj v slovenčine. 

0 Komentáre