Book Survey: Greek Mythology Style - Gods of Olympus

Takže! Tentokrát niečo ako 'tag', ktorý sme na žiadnom SK&CZ blogu nevideli a pochádza originálne odtiaľto. Prvá časť tagu je Gods of Olympus alebo teda Bohovia Olympu. No poďme na to, keďže je to dlhé.

design

Zeus(Jupiter)
Boh neba a blesku / Vládca bohov 

Obľúbená kniha (vyberte si vlastnú kategóriu!)
Maggie (Stand-Alone): I'll give you the sun  od Jandy Nelson. To bolo niečo úžasné a dokonalé. Fakt odporúčam každému aby si ju prečítali. Tá kniha je totiž úplne iná ako väčšina kníh čo vychádzajú v dnešnej dobe. 
Barbora (Middle Grade): Percy Jackson od Ricka Riordana.Jedna z najlepších,nadčasových sérií ktorá ma bude baviť vždy a v každom veku :)



Poseidon(Neptune)
Boh morí a zemetrasení

Kniha pri ktorej si sa topila v pocitoch
Maggie: Maybe Someday od Colleen Hoover. Mňa proste jej knihy neprestanú prekvapovať, a táto kniha...bolo to niečo špeciálne, s úžasným príbehom a úžasným soundtrackom. A nehovoriac o jej postavách, najmä o Ridge-m, ktorého proste osud no...tá kniha ma neskutočne chytila za srdce.
Barbora: Mechanicka princezná od Cassandry Clare.Záver jednej z mojich najobľúbenejších sérii.Pamätám si ten šok po Epilógu :/,vtipné časti,posledné chvíle s Willom...proste úžasná.



Hades(Pluto)
Boh Podsvetia a smrti

Obľúbená kniha s temným/ hrozivým plot-om
Maggie:  Eh, tak to bude asi Unwind od Neala Shustermana. Dočítala som to iba nedávno ale celkom sa bojím pustiť do ďalších častí - mám takého tušáka, že to bude iba horšie a horšie - a nechutnejšie a nechutnejšie :D Ale teším sa na to.
Barbora: Tak tu mi napadol jedine Labyrint:Útek.Kniha bola o niečo slabšia ako som čakala,ale aj tak super.



Hera(Juno)
Bohyňa svadby a rodiny

Najroztomilejší knizný pár
Maggie:  Eleanor a Park. Tí boli takí ňuňu spolu, že až. Fakt som nenašla ešte žiaden pár, z ktorého
by som sa tak rozplývala ako z týchto dvoch.
Barbora: Ako tu som vážne dlho rozmýšľala :D a aj tak mi nenapadol nikto taký že roztomilý(roztomilé páry sú nudné) takže dám Simona a Isabelle :) Tí boli zlatý.



Athena(Minerva)
Bohyňa múdrosti, zručnosti a vojnovej stratégie

Séria s najlepším world-buildingom 
Maggie: To nebude ťažké. Povedala by som, že určite Ritamtik. Ten svet si nejde nezamilovať. Celkovo ten opis sveta, je na ňom vidieť, že sa s tým Brandon Sanderson fakt vyhral do detailov.
Barbora: Jope,súhlasím s Maggie :)



Aphrodite(Venus)
Bohyňa lásky a krásy

Najkrajšia obálka z knihy vydanej v roku 2014 
Maggie: Slovenská obálka Metalurga! A vlastne celá tá kniha vyzerá úžasne a aj keď som ju už čítala, tú knihu si proste musím aj kúpiť a vystaviť doma na poličku!
Barbora: Nemôžem sa rozhodnúť medzi Selekciou a Prvou striebornou knihou snov,Ale kedže Prvá mala krajšie prepracované detaily ako ornamenty na stranách vyberám si ju :)



Ares(Mars)
Boh vojny a krviprelievania 

Najviac násilná kniha, akú si čítala
Maggie:  Už pri prvom čítaní tohto tagu a tejto otázky som vedela čo sem dám a určite to nikoho neprekvapí - takže áno, Hra o tróny  od G.R. Martina. To bolo tak nechutné a tak brutálne (a tak úžasné), že wow.
Barbora: Séria Pieseň ľadu a ohňa samozrejme! :D Ale po štvrtej knihe som si už úplne zvykla.



Hephaestus(Vulcan)
Boh kováčov a ohňa 

Spaľujúco sexy postava z ktorej omdlievam: 
Maggie: Tak to bude určite Will z Pekelných strojov. On bol proste dokonalýý. A aj keď som to čítala už nejako dávnejšie, stále ho žerem. :D
Barbora: Ehm..zbytočná otázka.Will samozrejme!! Nikdy ho nikto neprekonal,nenašla som lepšieho muža pre mňa :D ! Jedine Percy,ale on je sexy tým nemotorným spôsobom takže to tu nepatrí :D



Artemis(Diana)
Bohyňa lovu a panenstva

Obľúbená kick-ass hrdinka
Maggie: To ma napadá iba pár ako je napríklad Meggie z V znamení ametystu, Tessa z Pekelných strojov...Ale tak, celkovo hm...Rose Hathawayová.  Proste, dokázala sa biť, tie jej hlášky a celkovo, nenechala si skákať po hlave. Taká by mala byť proste každá  hrdinka.
Barbora: Sabriel ktorá ani nie je vlastne kick-ass ale ale može byť :D a určite Annabeth z Percyho ! :)



Apollo(Apollo)
Boh svetla a lekárstva

Pokračovanie, ktoré zachránilo sériu
Maggie: No, väčšinou ak ma prvý diel nebaví, tak sa do druhého dielu nepúšťam. Ale tak, ak by som mala vyberať z tých, kde jednotka bola taký priemer a pokračovanie sa mi páčilo viac, tak potom Radšej Vždy od J. A. Redmerski. To ma bavilo viac, lepšie sa mi to čítalo a tak celkovo.
Barbora: Eldest zo série Eragon :) ale ku trojke som sa ešte nedostala...



Hermes(Mercury)
Posol Bohov,Boh zlodejov a obchodu

Kniha s najlepším odkazom
Maggie: Tak asi Eleanor a Park od Rainbow Rowell. Páčilo sa mi tam hlavne to, že proste tie postavy boli obyčajné, a nie žiadne perfektné štíhle hrdinky a podobne. Proste, obyčajný ľudia, ktorí mali neobyčajnú lásku. Ak ste to ešte nečítali, tak to proste musíte.
Barbora: Zlodejka kníh??? Milujem knihy vo vojnovom období a tento príbeh malého dievčatka ktorý rozpráva sám/a Smrť bol úžasný.



Hestia(Vesta)
Bohyňa rodinného krbu

Kniha s príbehom, s ktorým si sa najviac stotožnila
Maggie:  Fangirl od Rainbow Rowell. No vážne, príbeh o dievčati, ktoré píše fanfiction? No, čo vám poviem. Sama som si takým obdobím prešla a že tie ff-ky boli strašné a doteraz sa na nich smejem a fakt ma nenapadá iná kniha, s ktorou by som sa stotožnila tak, ako s Fangirl.
Barbora: Asi Džínsový denník :) kedže sa to odohráva u nás na Slovensku.



Demeter(Ceres)
Bohyňa plodnosti a  poľnohospodárstva

Najobľúbenejšie miesto deja príbehu
Maggie: Nedá sa povedať, že by som mala nejaké obľúbené...Väčšinou teda v týchto knihách je čoraz menej čo sa týka toho prostredia. Ale tak, povedzme že momentálne to vyhráva asi Paríž. Ale hovorím, že by som mala nejakého totálneho favorita, tak to zasa nie.
Barbora: Páčia sa mi vymyslené krajiny takže je toho dosť :) ale pri knihách v reálnych miestach hocičo v Európe...napr.také Rusko v Medenom jazdcovi bolo super:)



Dionysus(Bacchus)
Boh vína a oslavy

Kniha na ktorú sa najviac tešíš v roku 2015
Maggie: Teším sa na viacero kníh, ale najviac hm, na Confess a Never Never od Colleen Hoover, I Was Here od Gayle Forman, The Mime Order od Samanthy Shannon a čo sa týka tých, čo výjdu na SK...Tak asi hm, Fangirl, obe knihy od Jandy Nelson - proste na strašné veľké množstvo kníh. Takže, skrachujem, to je jasné.
Barbora: Trón zo skla od Sarah J. Maas! Také veľké očakávania som ani tento rok nemala :D dokonca  aj môj najobľúbenejší autor ju veľmi vychvaľuje!

*inač ten krásny art ma na svedomí emmilinne ak by to niekoho zaujímalo :)

0 Komentáre