J. A. Redmerski ~ Radšej nikdy

Názov: Radšej Nikdy
Autorka: J.A. Redmerski
Séria: Radšej Nikdy #1 (The Edge of Never#1)
Žáner:  New Adult, Romance
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 424 strán
Hodnotenie na GR: 4,34*/90 619
Názory iných čitateľov: Knižné maniačky | Christine


Anotácia: Camryn Benettovej, peknému americkému dievčaťu, osud prichystal ťažkú skúšku. Rodičia sa rozviedli, brata zavreli do väzenia, jej životná láska tragicky zahynula a najlepšia priateľka ju obvinila, že jej chce prebrať partnera. Stačil jediný deň práce v obchode s oblečením, aby zistila, že sa nechce zaradiť medzi meštiakov, čo celý život chodia do toho istého otravného zamestnania. Vidí jediné riešenie. Hodí všetko za hlavu a vyberie sa na cestu naprieč Amerikou. 

V autobuse sa zoznámi s talentovaným a trochu tajomným Andrewom Parrishom. Ten má vlastné dôvody, aby sa odstrihol od sveta. Rýchlo sa zblížia, no zhodnú sa, že ani jeden z nich nehľadá viac než len letný výlet po Amerike. Dodržať tento sľúb však nebude ľahké, rodí sa vzájomná náklonnosť, a hoci sa jej obaja tvrdohlavo bránia, príťažlivosť a láska sú silnejšie než ich odhodlanie. 

"Len preto, že jeden problém je menej traumatickejší ako druhý, to neznamená, že by to malo menej bolieť." 

Túto knihu som zháňala už  dlho. Hodnotenie na ňu som nečítala, jediné čo som o nej vedela predtým
ako som sa konečne pustila do čítania bolo, že to bude niečo o cestovaní. Aby som to jednoducho povedala - kniha ma niečim prekvapila, niečim zasa sklamala. Ale celkovo si myslím, že to bola zaujímavá kniha a teším sa na pokračovanie.

"Srdce vždy vyhrá nad rozumom. Srdce, aj keď je bezohľadné, samovražedné a masochisté a všetko dokopy, vždy si nájde svoju cestu." 

Knihy o cestovaní ma vždy lákali. Od Radšej Nikdy fakt som nevedela čo očakávať. Vedela som, že
to autorka najskôr písala na internete a fakt som sa bála aby to aj tak nevyzeralo. Ale čo si budeme klamať. V pár momentoch to tak vyzeralo.
Nápad bol super - precestovať Ameriku len tak, že si zmyslím, že poďme, je super a určite by som rada tak svet precestovala (ako hrdinka). Horšie mi prišlo spracovanie. Vytočilo ma tam doslova pár takých zbytočných vecí, ktoré autorka mohla v pohode nejako inak vymyslieť - vec s Damonom hneď na začiatku. Takisto to isté platí o veci s Natalie. Ale fajn, potom už konečne vyrazila na cestu a bolo to lepšie a lepšie. Najskôr samotné cestovanie, potom konečne Andrew. S tým ten príbeh bol oveľa zaujímavejší. Ale čo by som zaradila k mínusom - polovičku knihy fňuká a  v priebehu pár strán sa vlastne rozhodne, že nemá čo fňukať a kašle na Iana a na to čo sa jej stalo s ním a proste, akoby si mávla čarovným prútikom z Harryho Pottera a zrazu je všetko fajn. A ten urýchlený koniec. To mi prišlo zbytočné, že to tak preháňala a proste všetko tak zhustila a proste to čo mohla krásne všetko rozpísať a bolo by to oveľa zmysluplnejšie, ona nahrnula asi tak do 5tich strán.

"Myslím, že ak sú minulé životy pravda, tak sme boli milencami v každom jednom. Poznám ťa krátky čas, ale mám pocit, akoby som ťa poznal večnosť." 

Camryn bola sympatická hrdinka ale miestami som ju fakt nepochopila, že o čo jej do pekla išlo. Chce niečo, tvrdí niečo iné, a vlastne to čo chcela už nechce a tvrdí zasa niečo iné. Že what. Viackrát som si hovorila, že by si to mala hlavne v hlave vyjasniť, čo chce, a ísť si za tým lebo toto bolo fakt divné a zmätené. Uznávam, možno bolo cieľom autorky, aby bola tá hrdinka trochu nerozhodná,  fakt som si vtedy hovorila, že by sa mala rozhodnúť - ja byť na jeho mieste, asi by som sa na ňu vykašlala. Neviem, neprišlo mi to fakt normálne. Ale inak bola super, sebavedomá, vtipná a s Andrewom sú fakt úžasný pár.
Andrew  mi prišiel oveľa sympatickejší, vtipnejšie, a lepšie spracovanou postavpu. Dokázala som sa s jeho problémami viac vžiť ako s Camrynimi a fakt som s ním súcitila. Nemal to ľahké ale aj tak sa vždy snažil pomôcť Cam, ochrániť ju pred  svetom, a spraviť všetko čo jej videl na očiach. 

"Asi toľko, že premýšľanie o minulosti a plánovanie budúcnosti je na hovno. Kým premýšľaš o minulosti, nepohneš sa dopredu. Keď zasa stráviš veľa času plánovaním budúcnosti, môže sa ti stať, že po celý život sa neodhodláš konečne niečo spraviť. Ži v prítomnosti, kde je všetko v pohode, nikam sa nenáhli,  zažeň zlé spomienky a kamkoľvek máš namierené, dostaneš sa tam oveľa rýchlejšie a s menším počtom modrín." 

Aby som to celé zhrnula ešte raz. Kniha má svoje plusy aj mínusy ale povedala by som, že je to skôr taký priemer. Takže, som sa rozhodla, že jej dám 3 kačičky. 



6 Komentáre

  1. Mne sa táto kniha zo začiatku celkom pozdáva, ale koniec mi to nejako pokazil a keď som ju zavrela, potom som nechápala, čo sa mi na nej vlastne páčilo. Už som čítala aj lepšie veci.
    Btw, super dizajn :D Len chvíľu som sa čudovala, kam som sa to dostala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa na jednotke páčilo najviac to cestovanie a potom celkovo Andrew a tak :D a soundtrack. :D Ale dvojka mi prišla lepšia :D
      No hej, povedali sme si, že je čas na zmenu a hlavne na niečo vlastné a Domčo bol taký super, že nám spravil nový vzhľad :)

      Odstrániť
  2. Táto séria ma absolútne nezaujala . :) Ale pekná recenzia ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. úplne s tebou súhlasím :) mňa kniha bavila tak do polky a potom to šlo poriadne z kopca, ked som sa púšťala do pokračovania, dúfala som, že to bude lepšie a rozhodne bolo, tiež som túto knihu ohodnotila ako priemer, určite sú aj lepšie new adultky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokračovanie sa mi tiež páčilo viac (dala som tomu tuším 4*, recenzia bude asi...neviem :D dnes alebo zajtra :D ) a hej sú lepšie, ale zasa aj horšie :D

      Odstrániť